Page 26 - DRG
P. 26

BOR


             HEM ULUSAL HEM DE AVRUPA KALİTE ETİKETİ ALAN OKUL:

             ŞEHİT RAMAZAN KONUŞ FEN LİSESİ



             Bor  Şehit  Ramazan  Konuş  Fen  Lisesi  İngilizce   Projemiz ile öğrencilerimizin iklim ve çevre konusunda bilinçlenmeleri
             Öğretmeni Azize Tezcan’ın yürütücülüğünü yaptığı   için Avrupa Çevre Komisyonunun verilerinden faydalanmaları sağlana-
             İklim  Değişikliği  konulu  “Green  Deal  Teams  at   rak  işbirliği  yoluyla  kendi  fikirlerinden  oluşan  etkinliklerle  farkındalık
             Work”  adlı  eTwinning  projesi  ulusal  kalite  etiketi   oluşturulmaya çalışılmıştır.
             almaya hak kazanmıştır. Yine İngilizce Öğretmeni
             Azize  TEZCAN’ın  yürütücülüğünde  kardeş  ülke   “Gençlerin Sözünden Medya” adlı projemiz kardeş ülke Azerbaycan ile
             Azerbaycan ile birlikte yapılan Medya Okuryazarlığı   ortak yürüttüğümüz uluslararası bir eTwinning projesidir. 7 okul, 7 öğ-
             ve Dezenformasyon konulu “Gençlerin Sözünden   retmen ve yaklaşık 36 öğrencimizden oluşan projemizde öğrencilerimiz
             Medya” adlı e Twinning projesi de hem ulusal hem   bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez düzeylerinde farklı etkinlikler
             de Avrupa kalite etiketi almaya hak kazanmıştır.  düzenlediler ve bu etkinlikleri uyguladılar.
                                                     Teknolojiyi doğru kullanma,  dijital teknoloji ile doğar doğmaz tanışan
             Green Deal Teams at Work/Yeşil Dönüşüm Ekipleri   yeni neslin kazanması gereken bir davranıştır. 21. yüzyıl becerilerinin
             İş  Başında  adlı  projemiz  Romanya’daki  bir  okulla   başında teknolojiyi doğru kullanma ve medya okuryazarlığı gelmekte-
             ortak çalıştığımız uluslararası bir e Twinning pro-  dir.
             jesidir. 7 okul, 8 öğretmen ve yaklaşık 59 öğrenci-
             mizden  oluşan  projemizde  öğrencilerimiz  bilgi,     “Gençlerin  Sözünden  Medya”  projesinde  15-19  yaş  arası  gençlerin
             kavrama,  uygulama,  analiz,  sentez  düzeylerinde   medya kullanımı ve okuryazarlığı konusunda bilinçlenmeleri ve toplum
             farklı etkinlikler gerçekleştirme fırsatı yakaladılar.   içerisinde bu konuda örnek ve rehber olmalarını sağlayan  faaliyetler
                                                     yapılmıştır. Öğrencilerimiz proje boyunca öğrendikleri çeşitli WEB 2.0
             Bu proje ile 16-19 yaş aralığındaki gençlere iklim   araçları ile etkinlikler yaptılar. Oluşturdukları renkli karakterleri gerek
             değişikliği  konusunda  duyarlı  olma,  bilinçli  olma,   görsel araçlar kullanarak gerekse videolarda seslendirerek projede yer
             otokontrol  sağlama  ve  temiz  bir  çevre  alışkan-  alan farklı illerde ve ülkelerdeki arkadaşlarına duyurdular. Projemiz ile
             lığının kazandırılması hedeflenmiştir. Ayrıca kurak-  öğrencilerimize medya kullanımı sırasında otokontrol sağlama, doğru
             lığın önlenmesi de hedeflerimiz arasındadır.   medya kullanımı, doğru medya oluşturma ve dezenformasyondan ko-
                                                     runma konularında farkındalık oluşturulmaya çalışılmıştır.
             Öğrencilerimiz  proje  boyunca  öğrendikleri  çeşit-
             li  web2  araçları  ile  yaptıkları  etkinlikleri,  kendi
             oluşturdukları  renkli  karakterler  vasıtasıyla  vide-
             olarda seslendirerek projede yer alan farklı okul-
             lardaki diğer arkadaşlarına duyurdular.












































             26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30