Page 26 - DRG
P. 26
BOR
HEM ULUSAL HEM DE AVRUPA KALİTE ETİKETİ ALAN OKUL:
ŞEHİT RAMAZAN KONUŞ FEN LİSESİ
Bor Şehit Ramazan Konuş Fen Lisesi İngilizce Projemiz ile öğrencilerimizin iklim ve çevre konusunda bilinçlenmeleri
Öğretmeni Azize Tezcan’ın yürütücülüğünü yaptığı için Avrupa Çevre Komisyonunun verilerinden faydalanmaları sağlana-
İklim Değişikliği konulu “Green Deal Teams at rak işbirliği yoluyla kendi fikirlerinden oluşan etkinliklerle farkındalık
Work” adlı eTwinning projesi ulusal kalite etiketi oluşturulmaya çalışılmıştır.
almaya hak kazanmıştır. Yine İngilizce Öğretmeni
Azize TEZCAN’ın yürütücülüğünde kardeş ülke “Gençlerin Sözünden Medya” adlı projemiz kardeş ülke Azerbaycan ile
Azerbaycan ile birlikte yapılan Medya Okuryazarlığı ortak yürüttüğümüz uluslararası bir eTwinning projesidir. 7 okul, 7 öğ-
ve Dezenformasyon konulu “Gençlerin Sözünden retmen ve yaklaşık 36 öğrencimizden oluşan projemizde öğrencilerimiz
Medya” adlı e Twinning projesi de hem ulusal hem bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez düzeylerinde farklı etkinlikler
de Avrupa kalite etiketi almaya hak kazanmıştır. düzenlediler ve bu etkinlikleri uyguladılar.
Teknolojiyi doğru kullanma, dijital teknoloji ile doğar doğmaz tanışan
Green Deal Teams at Work/Yeşil Dönüşüm Ekipleri yeni neslin kazanması gereken bir davranıştır. 21. yüzyıl becerilerinin
İş Başında adlı projemiz Romanya’daki bir okulla başında teknolojiyi doğru kullanma ve medya okuryazarlığı gelmekte-
ortak çalıştığımız uluslararası bir e Twinning pro- dir.
jesidir. 7 okul, 8 öğretmen ve yaklaşık 59 öğrenci-
mizden oluşan projemizde öğrencilerimiz bilgi, “Gençlerin Sözünden Medya” projesinde 15-19 yaş arası gençlerin
kavrama, uygulama, analiz, sentez düzeylerinde medya kullanımı ve okuryazarlığı konusunda bilinçlenmeleri ve toplum
farklı etkinlikler gerçekleştirme fırsatı yakaladılar. içerisinde bu konuda örnek ve rehber olmalarını sağlayan faaliyetler
yapılmıştır. Öğrencilerimiz proje boyunca öğrendikleri çeşitli WEB 2.0
Bu proje ile 16-19 yaş aralığındaki gençlere iklim araçları ile etkinlikler yaptılar. Oluşturdukları renkli karakterleri gerek
değişikliği konusunda duyarlı olma, bilinçli olma, görsel araçlar kullanarak gerekse videolarda seslendirerek projede yer
otokontrol sağlama ve temiz bir çevre alışkan- alan farklı illerde ve ülkelerdeki arkadaşlarına duyurdular. Projemiz ile
lığının kazandırılması hedeflenmiştir. Ayrıca kurak- öğrencilerimize medya kullanımı sırasında otokontrol sağlama, doğru
lığın önlenmesi de hedeflerimiz arasındadır. medya kullanımı, doğru medya oluşturma ve dezenformasyondan ko-
runma konularında farkındalık oluşturulmaya çalışılmıştır.
Öğrencilerimiz proje boyunca öğrendikleri çeşit-
li web2 araçları ile yaptıkları etkinlikleri, kendi
oluşturdukları renkli karakterler vasıtasıyla vide-
olarda seslendirerek projede yer alan farklı okul-
lardaki diğer arkadaşlarına duyurdular.
26