Page 23 - DRG
P. 23

eTWINNING’te  bu ay:






            OYUN     DİYARI     PROJESİ



            “ İlimizde  9  ortak  okulun  ortaklaşa  yürüttüğü  eTwinning
                                                                                  Outdoor Activities for Blended Learning
              projesi  ile  pandemi  sürecinin  olumsuz  etkilerini  oyun
              yoluyla gidermek, çocukların fiziksel, sosyal, psikolojik, ve
              dil gelişimlerini desteklemek amaçlanmaktadır.
                                                              “

















                                                                                     Türkiye   (2   ortak),   Ürdün,
                                                                                     Polonya,  İtalya  ve  Hırvatistan
                                                                                     olmak üzere 5 ülkeden 6 ortağın
                                                                                     yer  aldığı  “Outdoor  Activities
                                                                                     for  Blended  Learning”  isimli
                                                                                     eTwinning   projesinde   sona
                                                                                     gelindi. Harmanlanmış öğrenme
                                                                                     metodunun      uygulandığı
                                                                                     projede  öğrenciler  sınırlı  bir
                                                                                     fiziksel alan yerine okul bahçesi
                                                                                     veya  yakındaki  park  gibi  farklı
                                                                                     senaryolarda  veya  ortamlarda
                                                                                     çalışmalarını sürdürdüler. Farklı
                                                                                     ülkeden   akranlarıyla   ortak
                                                                                     çalışmalar   yapan   öğrenciler
                                                                                     hem  İngilizce  dil  becerilerini
                                                                                     geliştirdiler  hem  de  eğlenerek
                                                                                     öğrendiler.







                                              Proje kurucuları Niğde Sayde ve Mahmut  Tek Anaokulu Okul Öncesi Öğretmeni
                                              Züleyha ARSLAN ve Niğde Halil Kitapçı İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Yasemin
                                              ÇAKIR’dır. Projenin diğer ortakları ise Konya Karatay Belediyesi Erenler Anaoku-
                                              lundan Gülizar SELÇUK, Zübeyde BAĞCI ve Aylin EMİROĞLU;  Mersin Yenişehir
                                              Sevgi Anaokulundan Ayşegül DUTAR; Kayseri Fatma Mustafa Hasçalık İlkokulun-
                                              dan Esra ÖZBEK; Niğde Bağlama Şehit Adnan Savaş İlkokulundan Şerife BAY,
                                              Niğde Asım ve Zeynep Ecemiş İlkokulu’ndan Aynur GÖKÇEK öğretmenlerimiz-
                                              dir. Proje yaklaşık 4 ay sürmüştür. Projede her hafta geleneksel oyunlar, dün-
                                              ya oyunları, eğitici web 2.0 oyunları ve aile katılım oyunları olmak üzere farklı
                                              oyun çeşitlerine yer verilmiştir. Projede toplamda 48 oyun etkinliği oynanmıştır.
                                              Oyun  etkinliklerimizde  öğrencilerimiz,  öğretmenlerimiz  ve  velilerimiz  işbirliği
                                              içinde çalışmışlardır. Öğrencilerimiz proje sonunda sorumluluk, özgüven, sosyal
              Proje ile öğrenciler
              Web 2.0 Araçları                ve kültürlerarası beceriler, bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı ve Türkçeyi
              ile oluşturulan                 doğru, etkili ve güzel kullanma becerilerini kazanmışlardır.
              uygulamaları
              deneyimlemektedir.



    BİLİM, KÜLTÜR VE SANAT DERGİSİ...                                                                     23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28