Page 23 - DRG
P. 23
eTWINNING’te bu ay:
OYUN DİYARI PROJESİ
“ İlimizde 9 ortak okulun ortaklaşa yürüttüğü eTwinning
Outdoor Activities for Blended Learning
projesi ile pandemi sürecinin olumsuz etkilerini oyun
yoluyla gidermek, çocukların fiziksel, sosyal, psikolojik, ve
dil gelişimlerini desteklemek amaçlanmaktadır.
“
Türkiye (2 ortak), Ürdün,
Polonya, İtalya ve Hırvatistan
olmak üzere 5 ülkeden 6 ortağın
yer aldığı “Outdoor Activities
for Blended Learning” isimli
eTwinning projesinde sona
gelindi. Harmanlanmış öğrenme
metodunun uygulandığı
projede öğrenciler sınırlı bir
fiziksel alan yerine okul bahçesi
veya yakındaki park gibi farklı
senaryolarda veya ortamlarda
çalışmalarını sürdürdüler. Farklı
ülkeden akranlarıyla ortak
çalışmalar yapan öğrenciler
hem İngilizce dil becerilerini
geliştirdiler hem de eğlenerek
öğrendiler.
Proje kurucuları Niğde Sayde ve Mahmut Tek Anaokulu Okul Öncesi Öğretmeni
Züleyha ARSLAN ve Niğde Halil Kitapçı İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Yasemin
ÇAKIR’dır. Projenin diğer ortakları ise Konya Karatay Belediyesi Erenler Anaoku-
lundan Gülizar SELÇUK, Zübeyde BAĞCI ve Aylin EMİROĞLU; Mersin Yenişehir
Sevgi Anaokulundan Ayşegül DUTAR; Kayseri Fatma Mustafa Hasçalık İlkokulun-
dan Esra ÖZBEK; Niğde Bağlama Şehit Adnan Savaş İlkokulundan Şerife BAY,
Niğde Asım ve Zeynep Ecemiş İlkokulu’ndan Aynur GÖKÇEK öğretmenlerimiz-
dir. Proje yaklaşık 4 ay sürmüştür. Projede her hafta geleneksel oyunlar, dün-
ya oyunları, eğitici web 2.0 oyunları ve aile katılım oyunları olmak üzere farklı
oyun çeşitlerine yer verilmiştir. Projede toplamda 48 oyun etkinliği oynanmıştır.
Oyun etkinliklerimizde öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz ve velilerimiz işbirliği
içinde çalışmışlardır. Öğrencilerimiz proje sonunda sorumluluk, özgüven, sosyal
Proje ile öğrenciler
Web 2.0 Araçları ve kültürlerarası beceriler, bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı ve Türkçeyi
ile oluşturulan doğru, etkili ve güzel kullanma becerilerini kazanmışlardır.
uygulamaları
deneyimlemektedir.
BİLİM, KÜLTÜR VE SANAT DERGİSİ... 23