Page 13 - DRG
P. 13

L LGS NEDİR?
                       GS NEDİR?
                                                                          İLİMİZ MERKEZİ SINAVLA ÖĞRENCİ
                                                                                         VLA ÖĞRENCİ
                                                                          İLİMİZ MERKEZİ SINA
                                                                                 ALAN LİSELER NELERDİR?
                                                                                 ALAN LİSELER NELERDİR?
                                                                                İlimizde merkezi sınavla öğrenci
                                                 Sınava hazırlanma              alan okulların hangileri olduğu, bu
                                                 sürecinde temel                okulların taban puanları, yüzdelik
                                                 koşullardan biri de            dilimleri ile okullara ilişkin işlevsel
                                                 kuşkusuz ne ile karşı          bilgiler paylaşılmıştır
                                                 karşıya olunduğunun, ne
                                                 çalışılması gerektiğinin
                                                 bilinmesidir. Bu yüzden
                                                 rehberde ilk olarak
                                                 öğrencilerin her zaman
                                                 gözlerinin önünde
                                                 olabilecek sınav konuları,
                                                 soru sayıları, sınav süresi
                                                 ve son 4 yılın çıkmış
                                                 sorularında konu
                                                 dağılımlarına yer verilmiştir.


                                                                                       LGS’YE NASIL ÇALIŞIRIM?
                                                                                       L
                                                                                        GS’YE NASIL ÇALIŞIRIM?

                Öğrenciler  okul  rehberlik  servislerine
                çoğunlukla   nasıl   ders   çalışmaları
                gerektiğini  sormaktadır.  Bu  yüzden
                rehberde  pomodoro  tekniğine  yer
                verilmiştir.   Üretkenliği   artıran   ve
                odaklanmayı sağlayan bu teknik isteyen
                öğrenciler  için  alternatif  ve  yetkili  bir
                çalışma yöntemi sunmaktadır.

                Ayrıca öğrencilerin kendi motivasyonlarını sağlamaya yönelik ipuçları bulabilecekleri ‘Dünya
                Turu’ isimli etkinliğe yer verilmiştir. Çünkü motivasyon öğrencilerin hedef belirleme ve ulaşma
                sürecinde önemli bir kolaylaştırıcı işleve sahiptir.
                ‘Zincir Kırma’ takvimi ise sınava hazırlanan öğrencilerin azimli bir şekilde çalışma eylemini
                gerçekleştirmelerini  vurgulamaktadır. “Hedefini  belirle!  Hedefine  ulaşmak  için  her  gün  bir
                şeyler yap.” Yaptıktan sonra ise takvime o  gün için kocaman  bir X at ve X’lardan bir zincir
                oluştur. O zinciri kırma!
                                                     CA
                                                       ĞIM?
                                             NE ÇALIŞA
                                             NE ÇALIŞACAĞIM?
                                                                                       Belirlenen  hedeflere  ulaşabilmek
                                                                                       için  davranış  ve  alışkanlıkların
                                                   Merkezi sınavların kapsamında yer alan  kontrol  altında  tutması,  hedefe
                                                   her  bir  ders  için  ayrı  ayrı  hazırlanmış   odaklanılması  ,  izlemesi  gereken
                                                   konu  /  soru  takip  ve  deneme  takip   süreçleri  takip  ederek  hedefe
                                                   çizelgeleri  ile  öğrencilerin  konuları   ulaşma   sürecindeki   psikolojik
                                                   öğrenmeleri   ve   pekiştirmelerine   tutum   olan   öz   disiplinin
                                                   yardımcı olmak hedeflenmiştir.      geliştirilmesinin   hedeflendiği
                                                   Bunun  yanında  QR  kodlarla  örnek   rehbere  Niğde  Rehberlik  ve
                                                   sorular  ve  çıkmış  sorulara  öğrencilerin   Araştırma Merkezi’nin resmi web
                                                   kolay bir şekilde erişmesi sağlanmıştır  sitesinden (nigderam.meb.k12.tr)
                                                                                       ulaşabilirsiniz.




        BİLİM, KÜLTÜR VE SANAT DERGİSİ...                                                                 13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18