Page 24 - Çalıkuşu 51 | Niğde MEM
P. 24

BOR

             O TİZMİ ANLA Y ALIM!





             Nisan  ayı  Birleşmiş  Milletler  tarafından  bütün   çocuktan birine bu tanı konmuş bulunuyor. Günümüzde ise doğan
             dünyada Otizm Farkındalık Ayı, 2 Nisan ise Otizm   her 44 çocuktan biri otizmli olarak dünyaya geliyor. Otizmin erkek
             Farkındalık  Günü  olarak  ilân  edilmiş  bulunuyor.   çocuklarındaki yaygınlığı, kızlardan 4 kat daha fazla durumdadır.
             Nisan ayı boyunca tüm dünyada otizm konusunda   Otizmin kapısını açmak için ilk önemli adım, erken tanı; bilinen tek
             bilinçlendirme çalışmaları yapılıyor.      tedavisi ise, yoğun ve sürekli özel eğitimdir. Erken tanı ve ardından
             Otizm,  doğuştan  gelen  ve  genellikle  yaşamın   gelecek  özel  eğitimle  otizmli  çocukların  hayatlarında  büyük  fark
             ilk  üç  yılında  fark  edilen  karmaşık  bir  gelişim   yaratmak, sağlıklı gelişim gösteren akranları ile birlikte aynı okulda
             bozukluğudur.  Çocuğun  çevresi  ile  yeterli  sosyal   okuyacak seviyeye getirmek mümkün olabiliyor.
             ilişkiler  kuramaması,  dil-iletişim  alanında  belirgin   Otizmli  çocukların  mutlaka  eğitim  sistemi  içinde  yer  almaları
             gelişimsel  sorunlar  göstermesi  ve  kalıplaşmış   gerekiyor. Çünkü eğitim, otizmli birey için her şeyden önce “tedavi”
             davranış biçimlerine sahip olması ile betimleniyor.   anlamına  geliyor.  Otizmi  diğer  engel  gruplarından  ayıran  en
             Otizmin, beynin yapısını ya da işleyişini etkileyen   önemli fark; erken tanı, bireysel ve kaynaştırma eğitimiyle otizmli
             bazı  sinir  sistemi  sorunlarından  kaynaklandığı   çocukların  sorunlarının  büyük  bir  kısmını  aşıyor  olmalarıdır.  Bu
             düşünülmektedir.                           yüzden, otizmin kamuoyunda bilinirliğinin artması için hepimiz el
             Otizm spektrum bozukluğuna neyin neden olduğu   ele vermeliyiz.
             bilinmemekle  birlikte,  genetik  temelli  olduğuna   Biz  de  okulumuz  olarak  özel  çocuklarımızı  hayata  kazandırmak
             ilişkin  bulgular  vardır.  Fakat  hangi  gen  ya  da   ve  kamuoyunun  farkındalığını  arttırmak  adına  çeşitli  etkinlikler
             genlerin sorumlu olduğu henüz bilinmemektedir.  düzenlemekteyiz.  Bu  amaçla,  2  Nisan  Otizm  Farkındalık  Günü
             Otizm tüm ırklarda, etnik gruplarda ya da sosyal   ve  Uçurtma  Şenliğinde  çalışmalar  yaptık.  Bu  çalışmalarda  özel
             statüsü farklı gruplarda görülebileceği; ailenin gelir   çocuklarımızın günlük yaşamında toplum içinde eğlenme, sosyal
             durumu, yaşam biçimi ve eğitim düzeyi ile otizm   ilişkiler  kurma,  oyun  oynama  gereksinimlerini  gidermelerini
             arasında herhangi bir bağ olmadığı vurgulanıyor.  sağladık.  Bu  etkinliklerin  çocuklarımız  üzerinde  olumlu  etkilerini
             Otizm şüpheleri arasında; başkalarıyla göz teması   gördük.
             kurmama, ismi söylendiğinde bakmama, söyleneni
             duymuyor  gibi  davranma,  sallanma-çırpınma
             gibi  sürekli  hareketlerde  bulunma,  bazı  eşyaları
             döndürme,  sıraya  dizme  gibi  sıra  dışı  hareketler
             yapma, günlük yaşamındaki düzen değişikliklerine
             aşırı tepki verme gibi davranışlar bulunmaktadır.
             Otizmin görülme sıklığı çok büyük bir hızla artıyor.
             1985 yılında her 2500 çocuktan birine otizm tanısı
             konmuşken;  2001  yılında  250,  2013  yılında  88













            BOR’DA AYLA ÖĞRETMENİN eTwinning BAŞARISI

            Bor  Mehmet  Güleç  İlkokulu  3-B  sınıf  öğretmeni  Ayla
            Öztürk  tarafından  2021-2022  eğitim-öğretim  yılında  ,
            8  Türk,  41  yabancı  toplam  49  ortak  okulun  katılımı  ile
             STEM,  sürdürülebilir  kalkınma  ve  geri  dönüşümle  ilgili
             “THE  HARMONY  OF  NATURE  -2022,  (RECYCLING),  STE(A)M
             PROJECT-DEDİCATED  TO  THE  YEAR  2022-INTERNATİONAL
             YEAR  OF  FUNDAMENTAL  SCİENCES  FOR  SUSTAİNABLE
             DEVELOPMENT “ adlı  eTwinning projesi, 9 Türk, 9 yabancı
             toplam  18  ortak  okulun  katılımı  ile  ideal  sürdürülebilir
             öğrenme  ortamları  özelliklerini  tanımlamak  amacıyla  “A
             SUSTAINABLE FUTURE” adlı eTwinning projesi,   10 Türk, 8
              yabancı    ülkeden  18  ortak  okulun  katılımı    ile  hayvanların
              yaşamları  hakkındaki  bilgileri  derinleştirmek  amacıyla
              “ANIMALS FRIENDS  IN AN ANIMAL  FRIENDLY  WORLD” adlı
              eTwinning  projesi  ve  10  Türk,  4  yabancı  toplam  14  ortak
              okulun katılımı ile değerler eğitimiyle çocukların aile ve çevre
              bağlarını güçlendirmek amacıyla   “I AM VALUABLE WITH MY
              VALUES/DEĞERLERİMLE DEĞERLİYİM” adlı eTwinning projesi






             24 olmak üzere toplam 4 proje yürütülmektedir.
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28