Page 23 - Çalıkuşu 51 | Niğde MEM
P. 23

ALTUNHİSAR

            ROBOTİK KODLAMADAN




            TEKNOFEST’E...







              Keçikalesi beldesi, Niğde ili Altunhisar ilçesine bağlı orta ölçekli bir kasabadır. Beldemizde bulunan öğrencilerimiz
              maddi olanaklar, ilimize olan mesafeden dolayı  ilde yapılan bilimsel, teknolojik , robotik etkinliklerden, yenilikler-
              den ya haberdar olamamakta ya da geç haberdar olmaktaydı. Bu durum il merkezindeki akranlarına göre geride
              kalmalarına sebep oluşturmaktaydı. Bu kapsamda projemiz sayesinde Keçikalesi Cumhuriyet Ortaokulunda bu-
              lunan öğrencilerimizin engellerini  kaldırdı ve akran eşitliğini sağlamış oldu.

              2019 yılında Gençlik Spor Bakanlığının proje destek programı  1. Özel çağrısıyla başvurduğumuz projemiz ; Ro-
              botik kodlama alanında 30 öğrencilerimize 18.250,00 TL’lik hibe desteği ile arduino setleri ve 3D yazıcı üzerine
              12 haftalık eğitim verilmiştir. Robotik kodlama konusunda öğrencilerimiz Arduino ve mblock uygulamaları ile
              kodlama mantığını ve 3D yazıcı kullanımını kavramıştır. Ayrıca projemiz kapsamında geleneksel sokak oyunları,
              fiziksel aktivite ve spor alanında 12 hafta boyunca serbest zamanı değerlendirme, sağlıklı yaşama adım atma,
              küçük yaşta spor sevgisini kazandırmayı hedef alarak alt proje olarak uygulanmıştır. Proje sonunda öğrencileri-
              mizin tasarladıkları robotik sistemler ve 3D ürünler protokole ve belde halkına büyük bir katılımla sergilemiştir.
              Ayrıca öğrencilerimiz kapanış faaliyetleri kapsamında kendi tasarladıkları ürünlerden bütün katılımcı misafirlere
              hediyelerde bulunmuşlardır.
              Bu proje sayesinde öğrencilere kodlamayı somut olarak öğretmeyi ve kodlama mantığı konusunda farkındalık
              oluşturmuştur. Öğrencilerimiz ve belde halkımız robotik kodlama ürünleri ile tanışmıştır. Sadece soyut olarak öğ-
              retilen kodlama bu sayede somut bir hale getirilerek yeni nesil eğitim yöntemi olan uygulamalı eğitim modeline
              de katkı sağlamıştır.
















































    BİLİM ,   KÜL TÜR   VE   SANA T   DER GİSİ . . .                                                      23
    BİLİM, KÜLTÜR VE SANAT DERGİSİ...
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28