Page 8 - DRG
P. 8
.
TÜBITAK YARIŞMALARINDA
Bireylerin gerek kendi ya- nın gelişimine katkı sağlamak amaçlanmaktadır.
şamlarında gerekse top-
lumsal yaşantılarında kar- Türkiye genelinde 12 bölgede yapılmaktadır.
şılaştıkları günlük yaşam Her bölge için bir il, merkez olarak seçilmiştir.
problemlerine çözüm üre- Her bölgenin il merkezinden iki öğretim üyesi,
tebilmeleri için okul çağında TÜBİTAK tarafından yarışmalardan sorumlu Böl-
bilimsel süreç becerileriyle ge Koordinatörü ve Bölge Koordinatör Yardım-
yaşantı geçirmesi ve edindik- cısı olarak görevlendirilir. Adana, Ankara, Bursa,
lerini farklı durumlara uyar- Erzurum, Konya, İstanbul Asya,
layabilmesi önem taşımak- İstanbul Avrupa, İzmir, Kayseri,
tadır. Öğrencilerin okulda Malatya, Samsun ve Van bölge
edindiği kazanımları gerçek merkezi illerdir.
yaşamdan kesitler sunan
projeler ile farklı durumlara İlimizden de her yıl katılım sağla-
uyarlayabilmeleri mümkün- nan bu yarışmalarda lise grubun-
dür. Bu durum göz önünde da 2022 yılında 7 proje Kayseri
bulundurulduğunda günü- bölge finallerine davet edilmiştir.
müz bilgi toplumunun ve Değerlendirmede 4
değişen dünyanın şartlarına takım ödüle layık gö-
ayak uydurabilecek bireyle- rülmüştür. Fizik ve
rin yetiştirilmesinde öğren- Psikoloji alanlarında
cilerin küçük yaştan itibaren birer proje bölge bi-
proje tabanlı öğrenme yak- rincisi, Coğrafya ala-
laşımı ile ders işlemelerinin nında bir proje bölge
faydalı olduğu düşünülmek- ikincisi ve Biyoloji
tedir. Proje tabanlı öğrenme alanında da bir proje
yaklaşımının gerek içeriği bölge üçüncüsü ol-
gerekse yapısı bakımından muştur.
fen bilimleri dersinde uygu-
lanması oldukça elverişlidir. Ortaokul grubunda
Öğrencileri geleceğin dünya- da 9 proje Sivas’ta
sına hazırlayan öğretmenle- düzenlenen bölge fi-
rimizin, bilimsel proje danış- naline davet edilmiş-
manlık süreçlerini bilmesi, tir. 4 takımın ödüle
hakim olması ve uygulama- layık görüldüğü final-
sı; öğrencilere yaptıracakları lerde Matematik
projelerin niceliği ve niteliği alanında bir pro-
açısından büyük önem je bölge birincisi,
taşımaktadır. Fizik alanında bir
proje bölge ikincisi
Türkiye Bilimsel ve Tek- Değerler Eğitimi ve
nolojik Araştırma Kurumu Biyoloji alanların-
tarafından her yıl 2204-A da da birer proje
Lise Öğrencileri Araştırma bölge üçüncüsü ol-
Projeleri Yarışması ve ve muştur.
2204-B Ortaokul Öğrenci-
leri Araştırma Projeleri Ya- Emekleriyle göğsü-
rışması düzenlenmektedir. müzü kabartan öğ-
Bu yarışmalarda öğrencileri rencilerimizi, onları
temel, sosyal ve uygulamalı destekleyen öğret-
bilim alanlarında çalışmalar men ve velilerini
yapmaya teşvik etmek, ça- tebrik eder, başa-
lışmalarını yönlendirmek ve rılarının devamını
mevcut bilimsel çalışmaları- dileriz.
8