Page 8 - DRG
P. 8

.


                   TÜBITAK YARIŞMALARINDA





                        Bireylerin gerek kendi ya-  nın gelişimine katkı sağlamak amaçlanmaktadır.
                        şamlarında  gerekse  top-
                        lumsal  yaşantılarında  kar-  Türkiye  genelinde  12  bölgede  yapılmaktadır.
                        şılaştıkları  günlük  yaşam   Her  bölge  için  bir  il,  merkez  olarak  seçilmiştir.
                        problemlerine  çözüm  üre-  Her  bölgenin  il  merkezinden  iki  öğretim  üyesi,
                        tebilmeleri için okul çağında  TÜBİTAK tarafından yarışmalardan sorumlu Böl-
                        bilimsel  süreç  becerileriyle   ge Koordinatörü ve Bölge Koordinatör Yardım-
                        yaşantı geçirmesi ve edindik-  cısı olarak görevlendirilir. Adana, Ankara, Bursa,
                        lerini farklı durumlara uyar-  Erzurum,  Konya,  İstanbul  Asya,
                        layabilmesi  önem  taşımak-  İstanbul  Avrupa,  İzmir,  Kayseri,
                        tadır.  Öğrencilerin  okulda   Malatya,  Samsun  ve  Van  bölge
                        edindiği  kazanımları  gerçek   merkezi illerdir.
                        yaşamdan  kesitler  sunan
                        projeler ile farklı durumlara   İlimizden de her yıl katılım sağla-
                        uyarlayabilmeleri  mümkün-  nan bu yarışmalarda lise grubun-
                        dür. Bu durum göz önünde   da  2022  yılında  7  proje  Kayseri
                        bulundurulduğunda  günü-  bölge finallerine davet edilmiştir.
                        müz  bilgi  toplumunun  ve   Değerlendirmede   4
                        değişen dünyanın şartlarına   takım ödüle layık gö-
                        ayak  uydurabilecek  bireyle-  rülmüştür.  Fizik  ve
                        rin  yetiştirilmesinde  öğren-  Psikoloji  alanlarında
                        cilerin küçük yaştan itibaren   birer  proje  bölge  bi-
                        proje  tabanlı  öğrenme  yak-  rincisi,  Coğrafya  ala-
                        laşımı  ile  ders  işlemelerinin   nında bir proje bölge
                        faydalı olduğu düşünülmek-  ikincisi  ve  Biyoloji
                        tedir. Proje tabanlı öğrenme   alanında da bir proje
                        yaklaşımının  gerek  içeriği   bölge  üçüncüsü  ol-
                        gerekse  yapısı  bakımından   muştur.
                        fen bilimleri dersinde uygu-
                        lanması oldukça elverişlidir.   Ortaokul   grubunda
                        Öğrencileri geleceğin dünya-  da  9  proje  Sivas’ta
                        sına hazırlayan öğretmenle-  düzenlenen  bölge  fi-
                        rimizin, bilimsel proje danış-  naline  davet  edilmiş-
                        manlık  süreçlerini  bilmesi,   tir.  4  takımın  ödüle
                        hakim  olması  ve  uygulama-  layık görüldüğü final-
                        sı; öğrencilere yaptıracakları   lerde   Matematik
                        projelerin  niceliği  ve  niteliği   alanında  bir  pro-
                        açısından büyük önem      je  bölge  birincisi,
                        taşımaktadır.             Fizik  alanında  bir
                                                  proje bölge ikincisi
                        Türkiye  Bilimsel  ve  Tek-  Değerler Eğitimi ve
                        nolojik  Araştırma  Kurumu   Biyoloji  alanların-
                        tarafından  her  yıl    2204-A   da  da  birer  proje
                        Lise  Öğrencileri  Araştırma   bölge üçüncüsü ol-
                        Projeleri  Yarışması  ve  ve   muştur.
                        2204-B  Ortaokul  Öğrenci-
                        leri  Araştırma  Projeleri  Ya-  Emekleriyle göğsü-
                        rışması  düzenlenmektedir.  müzü kabartan öğ-
                        Bu  yarışmalarda  öğrencileri   rencilerimizi, onları
                        temel,  sosyal  ve  uygulamalı   destekleyen  öğret-
                        bilim  alanlarında  çalışmalar   men  ve  velilerini
                        yapmaya  teşvik  etmek,  ça-  tebrik  eder,  başa-
                        lışmalarını  yönlendirmek  ve   rılarının  devamını
                        mevcut  bilimsel  çalışmaları-  dileriz.







              8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13