Page 31 - Çalıkuşu 51 | Niğde MEM
P. 31
Şehit Kemal Tosun Anadolu İmam Hatip Lisesi, İspanya’dan UNO ve İtalya’dan CAS’AUPA
olmak üzere iki gençlik merkezi ile bir Erasmus+ Gençlik projesi olan WUSTE projesini
kapsamında yurt dışından gelen misairleri ağırladılar.
Her proje bir sorundan ve ihtiyaç- geçirilmektedir. Hepimizin bildiği üze- züm sunmaya çalıştığımız alanlar
tan doğar ve bütün faaliyetler bu re,günümüzün en büyük sorunların- ise; geri ve ileri dönüşüm teknikleri
sorunların çözümüne yönelik olarak dan biri ise küresel ısınmaya bağlı ik- ile atık yönetimi ve organik atıkla-
belirli bir zaman içinde planlı olarak lim değişikliği ve bunun yaşamımıza rın sürdürülebilir ekonomiye kazan-
çözümün paydaşları tarafından ger- olan olumsuz etkileridir. Avrupa Bir- dırılmasıdır. Böylece organik atıklar
çekleştirilir. Bu çerçevede Erasmus+ liği Komisyonu ve Türkiye de bu so- kompost gübreleme yöntemiyle do-
projeleri bir çok alanda olduğu gibi runa yönelik Yeşil Mutabakat Eylem ğayla buluşurken,atıklardan orga-
eğitim ve gençlik alanında da hayata Planını 2020 yılında devre sokmuştur nik boya üretimi ile kumaş boyama
ve belirlenen hedefler doğrultusun- yöntemleriyle de modayla buluştu.
da ekonomik, endüstriyel ve sosyal Bu proje kapsamında gençlerimize
alanda köklü değişiklikler ve çözüme akademik bir bakış açısı kazandırarak
yönelik dönüşüm planlanmaktadır. uygulamaya dönük örneklerle ken-
Bu çerçevede; Şehit Kemal Tosun di yaşam tarzlarında atık yönetimi
Anadolu İmam Hatip Lisesi, İspan- ve sürdürülebilir ekonomi alanında
ya’dan UNO ve İtalya’dan CAS’AU- olumlu değişim gerçekleştirmesidir.
PA olmak üzere iki gençlik merkezi Bu sayede gerek günlük yaşam tar-
ile bir Erasmus+ Gençlik projesi olan zı olarak gerek kariyer gelişimi ve
WUSTE projesini yürütmektedir. Pro- girişimcilik alanlarında gençlerin
jemizde üzerinde çalıştığımız ve çö daha yenilikçi ve çözüme yönelik
adımlar atmasını hedeflemekteyiz.
Bu çalışmalarımızda bizlerden des-
teğini esirgemeden yerel paydaş
olarak projemize destek veren Niğ-
de Ömer Halisdemir Üniversitesi
Rektörü Hasan Uslu’ya ve bizlerle
çalışmalara katılan bütün akade-
misyenlere teşekkürü bir borç biliriz.
29 29