TÜBİTAK'ın Desteklediği 100 Projeden 2'si Niğde BİLSEM'den
Niğde'nin eğitimdeki yüz akı Akşemseddin Bilim ve Sanat Merkezinden büyük başarı: TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı kapsamında Niğde BİLSEM Proje ekibi tarafından hazırlanan "Doğamda Matematik Var" ve "Niğde'nin Tarih ve Kültür Karıncaları-3" projeleri Türkiye'de tüm kurumlar arasından kabul edilen sadece 100 proje arasına girerek 2021 yılında TÜBİTAK tarafından desteklenmeye hak kazanmıştır.
İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi ile İl Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü desteklerinde Niğde BİLSEM yürütücülüğünde uygulanacak Projelerin amacı; "Doğamda Matematik Var" projesi ile matematik ve mühendislik ile ilgili etkinlikleri doğada var olan sanatsal olgular ile birleştirerek öğrencilerin keşfetmelerine yardımcı olmaktır. Bu projenin hedef kitlesini ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır.
"Niğde'nin Tarih ve Kültür Karıncaları-3" projesi ile Ortaokul öğrencilerinin yaşadıkları şehrin tarihi mekânlarını-kültürel özelliklerini keşfederek tanımaları, merak duygularını harekete geçirip yaşayarak öğrenmeleri, grup çalışmalarına aktif katılmaları, öğrencilerde tarih ve kültür bilinci oluştururken aynı zamanda bunları korumalarıdır.
Projelerde; Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi akademisyenleri, BİLSEM öğretmenleri ve yurt içinden katılacak uzmanlar tarafından bir hafta boyunca eğitimler verilecektir. Bu süre içerisinde projelerin etkinliklerinde farklı öğrenme tür ve yöntemleri seçilerek, her bir öğrencinin öğrenme stiline uygun öğrenme ortamları hedeflenmektedir. Öğrencilerin keşif ve sorgulama yeteneklerini geliştirmek için uygulamalı eğitimler verilecektir. Eğitimlerde öğrencilere kazandırılması hedeflenen bilgi ve beceriler eğitmenlerden tarafından doğrudan aktarılmayıp, öğrencilerin kendilerinin keşfederek ve sorgulayarak öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Projeler sonucunda öğrencilerin, matematik sevgisinin ve matematiğe olan ilgilerinin artması, tarih ve kültür bilincinin gelişmesi, disiplinler arası etkinliklerle kazandıkları becerileri günlük hayatta kullanmaları ve bilime olan bakış açılarının olumlu yönde değişmesi beklenilmektedir.